خدایان یونان
 
درباره وبلاگ


سلام سارا هستم ،به وبلاگ من خوش آمدید این وبلاگ برای تمامی افراد در زمینه های گوناگون طراحی شده امیدوارم از این وبلاگ در زمینه مورد نیاز خودتون بهره لازم رو ببرید با نظراتتون منو در بهبود این وبلاگ همراهی کنید با آرزوی آرامش و سلامتی
<
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 42
بازدید ماه : 207
بازدید کل : 56372
تعداد مطالب : 17
تعداد نظرات : 48
تعداد آنلاین : 1



کد شمارش معکوس سال نو

کلبه کادو




 

 

کادو شیک

پوزئیدون

خدای نام‌های بسیاری بود. اما او به خدای دریاها شهرت دارد. او فرزند کرونوس و رئا، و یکی از شش فرزندی بود که بالاخره توانست قدرت‌های دنیا را تقسیم کند. نام‌های الوهیت دیگری که به پوزئیدون نسبت داده شده عبارتند از خدای زمین لرزه‌ها و اسب‌ها. نمادهای مرتبط با پوزئیدون عبارتند از: دلفین، نیزه سه شاخ و سه ماهی چنگک دار نیزه‌ای. پوزئیدون اغلب از نیروهای خود مانند زمین لرزه، آب و اسب‌ها برای ترساندن و مجازات مردم بعنوان انتقام از آن‌ها استفاده می‌کرد.

                                            کادو شیک

                                                    فوبوس

 فوبوس(آپولون روميان) خداي آفتاب و به معني درخشان است او را همچنين خداي چراگاه ها و پاسبان گله هاي گاوان مي دانستند. فوبوس خداي جواني و ورزش هم بود و ورزشكاران و كشتي گيران و دوندگان و شكارافگانان را پشتيباني مي كرد و خداي پيشگويي و معجزه و شعر و موسيقي بود

 

کادو شیک

هرا

هرا(به یونانی: Ἥρα) فرزند کرونوس و رئا و خواهر زئوس بود. با زئوس ازدواج کرد و آرس، هبه و هفایستوس را به دنیا آورد. او عمدتا به عنوان الهه ازدواج و زایش پرستش می‌شد. او زنی سخت‌گیر و بسیار حسود بود و معشوق‌های زئوس را به شدت آزار می‌داد. گاو و طاووس برای او حیوان‌هایی مقدس بودند.

 

کادو شیک

دیونیزوس

ديونيزوس(باكوس روميان) خداي رويانيدن گياهان و باده و انگور چيني و مستي بود. بعضي عقيده دارند كه ديونيزوس از خدايان هند بوده كه يونانيان نيز آن را پرستيده اند.


نظرات شما عزیزان:

ساینا
ساعت0:37---18 مرداد 1391
سلام ممنون از لطفت

sara
ساعت9:38---28 تير 1391
بمان با من که بی تو، صدایی خسته در بادم
در این اندوه بی پایان، بمان تنها تو در یادم

شبیه برگ پاییزی، پر از احساس دلتنگی
دلت مانند یک دریا، زلال و صاف و بیرنگی
... ...
چه شبهایی که من بی تو، خزان عشق را دیدم
ولی از عشق گفتم باز، کنار غصه روییدم

بلور اشک های من، همان آغاز تنهای ست
مرور خاطرات دل، عجب تکرار زیبایی ست.


sara
ساعت12:12---27 تير 1391
زنگ میزند نگاهم،
بر در
تا شاخه گلی
مهمان لبخندی شود
به جز او
هیچ جنبنده ای توان نداشت
قایق چوبی ام را
بسپارد به آغوش رودی،
که زاییده مرا!
باز،باغبانها همه خوابند!
سبزی های خشکیده ام
درون سبد گم شد
و تاریخ فهمید
غصه درون من غرق است!

sara jun bazam bia


sara
ساعت8:38---26 تير 1391
گفته بودی،
دلتنگی هایم
را با قاصدک ها قسمت کنم
تا به گوش تو برسانند،
می گفتی،
قاصدکها گوش شنوا دارند،
غم هایت
را در گوششان زمزمه کن
و به باد بسپار...
من اکنون صاحب دشتی قاصدکم،
اما مگر تو نمی دانستی
قاصد کها،
خیس از اشک می میرند؟!!
==============


بی همتا
ساعت23:01---25 تير 1391
سلام وبلاگ زیبایی داری ممنون سر زدی بهم

رضا*
ساعت0:57---24 تير 1391
سلام خانومم

مطلب جدیدت خیلی خوب و جالبه
بهت تبریک میگم واسه وب قشنگت


mohsen
ساعت0:37---24 تير 1391
سلام وبلاگ جالبی داری اگر قابل دونستی به من هم یه سری بزن

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







شنبه 23 تير 1391برچسب:, :: 23:30 ::  نويسنده : سارا